Diane Loomans: Ha elolrol kezdhetnem...

"Ha elolrol kezdhetnem a gyermeknevelest,
Fenyegetes helyett festegetesre hasznalnam a kezem.
Peldalozas helyett peldat mutatnek.
Nem siettetnem a gyereket, hanem hozza sietnek.
Nem a nagyokost jatszanam, hanem okosan jatszanek.
Komolykodas helyett komolyan vennem a vidamsagot.
Kirandulnek, sarkanyt eregetnek, bamulnam a csillagokat.

Civakodas helyett a babusgatasra osszpontositanek.
Nem eroszakoskodnek a gyerekkel,
hanem a lelket erositenem.
Elobb az onbizalmat epitenem, azutan a hazamat.
Kevesebbet beszelnek a hatalom szereteterol,
es tobbet a szeretet hatalmarol...

Ha elolrol kezdhetnem a gyermeknevelest."

2012. május 31., csütörtök

7.honap

Patrick az elmult honap soran -termeszetes modon- egyre aktivabb. Elkezdett kuszni, nem egyik naprol a masikra, mar hetek ota csak nagyon nyujtozkodott a jatekok utan, es egyre ugyeseben rajott, hogy amolyan "kiskatonas kuszo" mozdulatokkal, de nyujtott karral egyre elorebb jut. Annyira edes volt amikor par napja eloszor tett meg egesz nagy utat (kb 1 m) egy mandarinert, amit o sajat maganak direkt elguritott hogy erte maszhasson. Amikor megszerezte, ramnezett szeles vigyorral (latod Anya, elertem!) Egy csupa vidamsag, tesoiert odaig van, ha meglatja oket, extatikus orommamoraban majd kiugrik a kezembol. Fogacska meg mindig nincs, de egyre elesedik az inye alul es latszanak a fogkezdemenyek (2 metszo).Eves is jol megy, de mivel a betegeskedes miatt eleg keson, csak 7. honap elejetol kezdtem a pepes babakajakkal a hozzataplalast, igy meg mindig csak azt szereti. Par napja probaltam volna adni neki darabosabbat, de vagy az ize nem jott be (disznohusos) vagy a darabok...Azt hittem menni fog, mert korabban adtam neki babaknak valo, szajban szetolvado kekszet es azt nagy elvezettel ragcsalta es meg is ette, elso pillanattol kezdve. Viszont meg mindig nem hajlando elfogadni semmi mas innivalot, se vizet, se tapszert, uvegbol. Kizarolag a cicihez ragaszkodik, de meg mindig, sot egyre jobban csak az egyikhez (bal)...asszem most nala is hamarabb le fog allni a jobbrol, ugyanugy mint Kevin. Hogy emiatt-e vagy csak ugy, mert mar tul regota jol voltam :-/ Kb 4-5 hete elkezdett fajdogalni a bal, de mivel a kisebb csomokat leszivta es nem volt se piros, se lazam nem volt, igy nem foglalkoztam vele, 3-4 nap alatt elmult. Aztan 2 het mulva ujra elkezdett fajni, es masnapra mellgyulladas lett belole, egesz hirtelen lettem rosszul tole (minden ami vele jar) De mivel masnapra megint jobban lettem, kezdett javulni a pirossag, a lazam elmult, igy ezzel sem foglalkoztam, gondoltam, ezuttal megprobalom kikuralni magam antibiotikum nelkul....nagy hiba volt...ezt ugy latszik nem lehet csak ugy hazilag kezelgetni, buntetlenul. Hogy konnyebb legyen a kovetes, ez egy hetfoi nap volt, penteken megis elmentem dokihoz, mert addigra ujra rosszabbul voltam, jobban fajt es egyre nagyobb teruleten lett egy egybefuggo oriasi csomo. A fajdalom viszont masfajta volt, mint a mellgyulladdaskor, pont olyan, mint amikor Kevinnel honapokig szenvedtem, mert hiaba volt antibiotikumos kurak sorozata, nem segitett. Patrick szuletese utan beszeltem egyszer egy szoptatasi tanacsadoval, aki utolag megallapitotta azt a regi problemamat, mi lehetett: felrekezelt gombas fertozes, ami kivulrol nem latszott...Ezert most is erre gyanakodtam, mondtam is penteken a dokinak (fiatal kis csaj, sosem lattam meg), aki "elhitte" , ill. egyetertett hogy ez lehet a bajom, adott ra kremet. Gyogyszert is kellett volna, de a szoptatas miatt meg nem adott, mondvan, ha rosszabodik, menjek vissza es ad gyogyszert is. Rosszabbodott, kovetkezo kedden visszamentem, masik dokihoz, aki azt mondta, ez nem gombasodas, hanem TALYOG..."sokkot" kaptam...mindig is ettol rettegtem, mert annyi borzalmat olvastam mar rola. Adott antibiotikumot, es ujabb idopontot hetfore, es azt mondta, ker idopontot ultrahangra is. Ha rosszabodik, menjek vissza. Hat meg mindig rosszabodott, neha muszaj volt mar paracetamolt is bevennem, mert nem birtam aludni tole. Igy csutortokon megint visszamentem (mar nem erdekelt, hogy az agyukra megyek...de megint masik dokihoz jutottam be) Direkt nem vartam pentekig, arra gondolva, hatha akkor meg pentekre tudnak velem kezdeni valamit, ha kell...Ez a doki is azt mondta, egyertelmuen talyog, es masnapra kert nekem idopontot a korhazba ultrahangra. Mentem, egy rendkivul aranyos idosebb ferfi doki volt, nagyon kedves asszisztensnovel. Roppant ovatosan vizsgalt, hogy ne okozzon plusz fajdalmat. Es meg ott helyben mintat is vett belole tuvel. Kaptam erzestelenito injekciot, igy a masik vastag tut mar nem ereztem, csak hogy van bennem valami kemeny targyfele (a tu) Nagyon csunya gennyes sarga suru masszat szivott , de csak keveset, mert a terv az volt, hogy laborba kuldjek, hogy megallapitsak, milyen fajta "bogaram" van, es melyik antibiotikum lenne ra a leghatasosabb. A kerdesemre felelve pedig azt mondta, ma mar nem nyitjak fel, az regimodi eljaras. (ennyit arrol, hogy milyen remtorteneteket lehet olvasni meg a magyar eljarasokrol: mindenkeppen mutet es napokig nem szoptathatok...)Egyebkent nem is a mutettol feltem volna, hanem ha nem szoptathattam volna pont abbol a cicimbol, amit elfogad Patrick, mert a masikat total elutasitja, a ebbol nem kaphat. Akkor ott szenvedhettunk volna mind a ketten a hirtelen elvalasztas miatt. De hala Istennek erre nem volt szukseg, mert vizsgalat utan amint hazaertunk, rogton adhattam neki (az erzestelenito amilyen gyorsan hatott annyira hamar el is mult, igy utana par oraig elegge fajt a cicim, de kibirhato volt, foleg az orom miatt, hogy ennyivel megusztam) Par nappal kesobb azert megijedtem, mert elkezdett megnagyobb teruleten becsomosodni, mar a fel cicim kokemeny volt es a valtozatossag kedveert a jobb is egy egesz napos szopisztrajk miatt elkezdett fajdogalni. De hala Istennek masfel nap alatt leszivta es azota most jol vagyok, remelem mostmar csak javulni fog. Maga a talyogra kaptam meg egy hetes (osszesen 2 hetig) antibio kurat, a priossag szepen mulik, de meg mindig ugyanolyan nagy a kemeny csomo, arra azt mondta, hogy tobb het, mire elmulik aprankent. De legalabb mar nem faj, csak ha a kicsi veletlenul megnyomja. Azert mostmar tenyleg azon vagyok, hogy szepen elkezdjem elvalasztani, mielott egy ujabb problema jonne. Csak nem tudom hogyan vegyem ra a cumisuveg hasznalatra...vagy ivospoharra... A masik 2 fiu jol van, elvannak...Kb masfel hetig vegre nagyon szep nyari idonk volt, elveztuk minden pillanatat. Mara elkezdett lehulni a levego es szemerkelni, a kovetkezo napokra megint eros lehulest es sok esot mondanak (aprilis-majusban kb 5-6 heten keresztul szinte minden nap esett, mar nagyon untuk, remelem most nem fog ilyen sokaig tartani.) Mar ebben a par napban szep szinunk lett, bar csikosan, mert tobbnyire utcan maszkalas kozben poloban fogott meg minket... Kevin suliba iratkozasa is megvolt, es az elso szuloit is megtartottak. Itt nem arrol szol, miket kell beszerezni, hanem hogy milyen rendszerek lesznek. Raadasul most valtoztatta meg a goverment altalanos iskolarol "academy" fokozatta, amit tovabbra sem tudok, mit jelent egy altalanos suli eseteben, de nem is szamit. Az egyenruhajuk is megvaltzoik, de mind a ketten az elsot ingyen kapjak, es megengedik, hogy a valto egyenruhakat pl tescobol, olcsobb helelyekrol szerezzuk be, csak a szin es stilus legyen ugyanolyan. Meg valami olyasmit mondtak, hogy nem minden nap vagy nem minden heten lesz egyforma az orarendjuk, mint pl Rubennek eleitol fogva minden egyes nap reggel 9- du. fel 4-ig tart a suli, Kevinnek ennel kisse ossze-visszabb lesz, de nem szamit nekem, mert ugysem jarok dolgozni, hogy bezavarjon. Ruben mostansag nem nagy kedvvel megy suliba, es azt mondja, inkabb Kevin ovijaba szeretne menni. Foleg tegnapi utan, amikor az ovi masik reszlegebe kellett menniuk, ahol meg tobb fele kinti jatekok vannak, olyan mint egy klassz jatszoter... Mas. Mar hetek ota probalunk CICAT szerezni, hat itt ez is tok maskent mukodik. Mar 1 eve elterveztuk, hogy az iden tavasszal szerzunk. Otthon barhol szerezhetnenk ingyen cicat, annyi van, hogy sokan meg mindig kinyirjak szegenykeket. Na itt meg a tok atlagos hazicicakat is minimum 15-20 fontert lehet megkapni. Csak az 1 ev koruli (es idosebb) macsekokat adjak ingyen. Illetve irto ritka, ha par hetes kiscicakat valaki ingyen kinal, arrol mindig lemaradunk. Vegul eldontottuk, meg max 20 fontot raaldozunk, mert talaltunk egy gyonyoru "tabbyt", ami nem cirmos, hanem hamuszurke es feher foltos...beleszerettunk kep alapjan, es meg epp elerheto is volt. Azt mondta a pasi, jun. 16-tol elviheto, de elotte azon a szombaton (amelyik heten felhivtuk eloszor) megnezhetjuk. Azota nagyon sokszor probaltuk felhivni, fel sem veszi a telefont es vissza sem hiv, sms-re sem reagalt. Meg jo, hogy nem kellett eloleget adni. Nem tudom, lesz-e ebbol valami, de nagyon sajnalnam ha nem, mert azota is folyamatosan keresem a hirdetesekben, es ugyanilyen cicakat masok 40-200 fontert!!!! adnak...elment az eszuk, annyit kerhetnek erte, amit nem szegyellnek...Barmennyire is szeretjuk a cicakat, azert 200 fontot nem adnak ki erte...meg csak nem is valami torzskonyvezett tiszta vervonal lenne...Szoval meg remenykedunk, hatha lesz az iden cicank, mert a fiuknak mar nagyon hianyzik egy kis haziallat. Mi is azon nottunk fel, hogy allandoan volt haziallatunk, sokfele raadasul. A mieinknek legalabb 1 cicaja legyen...egyenlore. Aztan ha mar sajat hazunkban lakunk, szeretnenk tobbet is. :) Majd teszek fel par kepet, ha ujra lesz par percem.

1 megjegyzés:

Andi írta...

Szia!
Patrik ügyesen mozog, kúszik! Doni is 7 hónaposan kezdett mászni:) Sertéshúsnak van egy mellékíze, lehet az nem tetszik neki. Próbáltad gyümivel adni a husit? Na meg a cici után nem eszik meg egyből a darabosat, meg husit sem :) Doni is ellenne babapiskótán meg kekszen, kenyéren, azokat megeszi, de zöldséges kaját... pláne darabosat... :(
Húúú, ez a mellgyuszi most nagyon belobbant, remélem már jól vagy!
Cicák most születtek anyáéknál :) Itthon tényleg bárhonnan szerezhetnél, remélem sikerül kint is-olcsóért :D